onsdag 16. juni 2010

JUNI.
Har du hørt syrinene synge?
Ikke det?
Da kan jeg fortelle at de synger i juni-
en masse insekt bare rett og slett summer i vilden sky...

Og nå begynner peonene å folde seg ut også-
bristeferdige av dyp rød hemmelighet.
varmen står som en blank vegg her i Kivledalen.
Blessed-
tenker jeg.
Etter å ha svettet og plantet og vist mitt lille kapell til en liten gjeng med tredjeklasse-elever.
Så fint- jeg er også glad i blått-sa ei lita jente.
Nå er det snart siesta.
Jeg gleder meg til junifest
men først skal jeg til Skien og stelle på graver.
Maleriene står og venter også.

Blessed.....

1 kommentar:

  1. Velkommen til bloggs Bente :) her var det mye fint, legger deg til i favoritter nu!

    Hilsen Nina Hedvig (2005)

    Ps. stikk gjerne innom min blogg, ene og alene hund den dreier seg om da *ler*

    SvarSlett