fredag 9. september 2011


SOMMEREN 2011.

Hva har sommeren vært?
En vandring langsmed regnbyger-et løp for å få slått grasset-tiil tross for at det egentlig er litt mye for mine slitne bein.
En magisk konsert i tunet med Knut Buen og Kjetil Flatland -en gledesfyllt ny blå klematis borte ved pergolaen.
En drøm av lys..
En utstilling på låven-en kjøkken hage som legges brakk fordi her skal bygges:ATELIER!
Ha- legge vegring i en bås, ta opp lån og satse framover.
Her skal arbeides!
Her skal formes-her skal treskes opp nye mønstre.

Sommeren...
22.juli som kom med angst og sorg-
en slags milepæl av tunge tanker som må transformeres for å gå videre.

Jeg sanker ikke bare inn sopp og bær men også gode tanker om unge venner som jobber litt i tunet mitt-maler en låvevegg, tar et tak med i huset.
Jeg sanker inn minner om gode vennestunder med sol og morgenbad, 60årsfeiring i Vermland,Vestlandsturne.
Ennå stirrrer noen røde blomster mot meg i hagen.
Reisverket av nytt atelie er litt fremmed ennå som det sier:
"Joda, jeg kommer snart men er ennå en ukjent i tunet her."

Den ene etter den andre av sommerblomstene sier takk for seg.
Visst kommer høsten nå!
Og jeg kan bare si:
Jeg er takknemlig -midt opp i det hele.
Gleder og utfordringer
sorger ogg tankeprosesser.
Høsten har sin egen melodi.
Come on-
sier den.
Be a rough one.
Og jeg vender meg mot livet innendørs , peisen og alle lysene som tennes.

Visst skal jeg nøre opp under varmen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar